ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
1. Разом з дитиною складіть розпорядок дня, передбачивши перерви для відпочинку, прийому їжі та ігор з урахуванням особливостей і бажань.
2. Потенційні небезпеки: врахуйте основні проблеми, які виникають під час дистанційного навчання. Пам'ятайте, що будь-який вид навчання – вдома чи в закладі освіти- може бути ефективним. Головне – САМООРГАНІЗАЦІЯ.
3. Врахуйте рівні організованості дитини. Психологи виділяють чотири:
-
перший – дитина виконує завдання лише з батьками;
-
другий – самостійно виконує частину або все завдання, але потребує батьківського контролю;
-
третій – дитина складає план роботи й виконує все домашнє завдання;
-
четвертий – дитина не тільки робить завдання, а ще й самостійно вивчає
4. Врахуйте біологічні ритми та працездатність: час активності людини та працездатність змінюються з огляду на її біологічний тип. «Жайворонки» активніші і продуктивніші вранці. «Сови» - у вечірні години. «Голуби» - не прив'язані до часу доби та біологічного годинника. Для них основну роль відіграє не час, коли лягти спати, а регулярність – звичка лягати в той самий час. Вона забезпечує якісний відпочинок і денну активність. ВІК І ГРАФІК НАВЧАННЯ
У середній школі підліткам фізично складно запам'ятовувати великий обсяг інформації. Через фізіологічні та гормональні зміни вони можуть бути розсіяними, швидко втомлюватися. Слід уникати перевтомлення.
У старшій школі має сформуватися самоконтроль. Завдання батьків – стежити, щоб дитина відпочивала і змінювала види діяльності.
Наприклад, 40хв. пасивно відпочивала, а потім виконувала будь-яку фізичну вправу. Режим привчає організм до певного робочого циклу. Дитина, яка працює за ним, ефективніше засвоює матеріал, а сам процес навчання для неї комфортніший та ефективніший.
До вашої уваги – результат спільної роботи всіх членів педагогічного колективу:
Вчителям –предметникам:
- Ознайомитися із законодавством України, нормативно-правовими і розпорядчими документами державного та регіонального рівнів щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти під час воєнного стану.
- Чітко дотримуватись розкладу занять, дзвінків, календарного планування (згідно з Освітньою програмою закладу) під час освітнього процесу на дистанційному навчанні.
- Обговорити з учнями алгоритм роботи на шкільній захищеній платформі Google Workspace.
- Користуючись академічною свободою, самостійно обирати форми, методи і засоби дистанційного навчання, визначати форми роботи, враховуючи вікові особливості учнів, використовуючи та постійно вдосконалюючи власні навички роботи в онлайн режимі.
- При організації дистанційного навчання постійно забезпечувати своєчасний зворотній зв’язок з учнем, що є важливим фактором засвоєння знань.
- Оцінювання здійснювати за видами оцінювання, визначеними навчальними програмами, відповідно до критеріїв , затверджених МОН України.
- Облік навчальних занять і результатів навчання учнів під час дистанційного навчання здійснюється відповідно до законодавства в класному електронному журналі («Єдина школа»)
- Врахувати, що не менше ніж 30% віддаленого формату навчання має відбуватися синхронно; решту тем можна розглянути в асинхронному режимі.
- При роботі в асинхронному режимі зобов’язати учнів самостійно виконати завдання, надані в гугл класі, відповідно до інструкції вчителя.
- Переглянути , які теми можливо об’єднати, інтегрувати з темами інших предметів, віддати на самостійне опрацювання учням, а які -- розглянути лише синхронно, врахувати резервні години, передбачені кожною навчальною програмою.
- Постійно проводити моніторинги, які дозволять з’ясувати, які теми засвоєні на належному рівні, а які потребують доопрацювання.
- Максимально активізувати наявність «відкритих вікон» на онлайн уроках, узгоджуючи технічну підтримку здобувачів освіти з їхніми батьками.
- Вимагати від учнів дотримання єдиних вимог надсилання письмових робіт: прикріпити роботу до завдання в гугл класі і натиснути «здати».
- Для зменшення ризиків необ’єктивного оцінювання налаштовується опція проходження тесту один раз та обмежується час на виконання завдання; після виставлення оцінок надається учням можливість покращити результат протягом тижня, а також встановлюються єдині вимоги щодо терміну здачі письмових робіт учнями: домашні завдання – 1 тиждень, самостійні та контрольні роботи у вигляді тестових завдань (проведені на уроці) – 2 дні
- Обов’язково дотримуватись санітарних норм щодо виконання класного та домашнього завдань, обмежень перебування перед монітором під час занять. Дотримуватись принципу здоров’язбереження.
Класним керівникам:
- Перед початком дистанційного навчання провести онлайн-зустріч з учнями та їхніми батьками, обговорити, які саме умови мають створити батьки, щоб дитина могла навчатися вдома; форми співпраці; скоординувати роботу всіх у зручному форматі.
- Провести моніторинг забезпеченості учнів необхідним для дистанційного навчання обладнанням.
- До початку дистанційного навчання надати розклад дзвінків та занять.
- Ознайомити батьків та учнів з матеріалами та рекомендаціями щодо роботи на шкільній платформі Google Workspace, інших навчальних ресурсах. Визначити години спільної роботи вчителів та учнів в дистанційному режимі та години, до яких можна учням та батькам отримати консультацію вчителя.
- Довести до відома батьків вимогу виконання ними обов’язків щодо здобуття дитиною освіти, зокрема необхідність її регулярної участі в освітньому процесі, попередивши, що відсутність їхньої дитини на онлайн-уроках протягом 10 днів без поважної причини є сигналом для класного керівника та адміністрації школи для звернення в службу в справах дітей.
- Провести необхідні інструктажі з учнями про дотримання правил безпеки під час перебування на дистанційній формі навчання.
- Постійно регулювати процес навчання дітей класу та підводити підсумок роботи в кінці тижня з визначенням проблем, які потребують негайного вирішення.
- Скласти гнучкий графік онлайн-консультацій та зустрічей з батьками.
· Кожному учаснику освітнього процесу неухильно дотримуватись єдиних правил організації дистанційного процесу.