Всеукраїнська програма ментального здоров’я "Ти як?"
Всеукраїнська програма ментального здоров'я «Ти як?» — ініціатива першої леді Олени Зеленської, спрямована на розбудову якісної системи надання послуг у сфері психосоціальної підтримки та розвиток культури піклування про ментальне здоров'я.
Ментальне здоров'я є основою загального благополуччя та гармонійного розвитку дітей та підлітків. Воно визначає їхню здатність адаптуватися до складних ситуацій, навчатися та розвиватися, взаємодіяти з іншими людьми, а також наслідки їхнього здоров'я в майбутньому. В умовах воєнного стану підтримка ментального здоров'я дітей та підлітків стає надзвичайно важливим завданням для батьків, вчителів та суспільства в цілому.
Важливість ментального здоров'я
Ментальне здоров'я включає емоційне, психологічне та соціальне благополуччя. Воно впливає на те, як діти та підлітки думають, відчувають і діють, а також на їх здатність справлятися зі стресом, будувати відносини та приймати важливі рішення. Ментально здорові діти та підлітки мають кращі академічні результати, більш гармонійні відносини з оточуючими та вищу самооцінку.
У 10 класі соціально-психологічною службою проведено бесіду з елементами тренінгу «Ти як? Ментальне здоровʼя». Метою було ознайомлення учнів з поняттям ментального здоров’я, його значенням та способами збереження внутрішньої рівноваги.
Під час заходу виконано вправу «Внутрішня енергія», спрямовану на розвиток усвідомлення свого емоційного стану. Учні через дихальні практики та візуалізацію вчилися відчувати власні ресурси, концентруватися та знижувати напругу.
Зустріч сприяла формуванню навичок саморегуляції та емоційної стабільності.
. Захід пройшов у веселій і динамічній атмосфері: діти виконували ритмічні вправи під музику, демонструючи важливість рухової активності для зміцнення не лише фізичного, а й ментального здоров’я. Спільна руханка сприяла підвищенню настрою, зменшенню емоційного напруження та формуванню позитивної атмосфери в учнівському середовищі. Участь учнів, педагогів і асистентів вчителів згуртувала колектив і підтримала ідею здорового та гармонійного розвитку дитини.
У 5А класі проведено класну годину на тему «Як розпізнати стрес і впоратись із ним».
Діти дізналися, що таке стрес, як він проявляється у тілі та емоціях, і що робити, коли почуваєшся напруженим або тривожним. Практикували прості, але дуже дієві техніки:
-вправа «Лимон» — м’язове розслаблення через уяву
- «Дихання по квадрату» — техніка рівномірного дихання
- «Релаксуємо» — уявна подорож у спокійне місце. Діти із задоволенням виконували вправи, ділилися своїм досвідом і вчилися дбати про себе.
Пам’ятаймо: піклування про ментальне здоров’я — це не розкіш, а потреба кожного
Класний керівник 8 класу Криштопа І.І. провела просвітницький захід на тему ментального здоров’я під назвою «Піклуйся про себе: розмова про ментальне здоров’я». Під час заходу учні ознайомилися з поняттями стресу, тривожності та емоційного вигорання, а також обговорили ефективні способи саморегуляції й підтримки одне одного. Формат інтерактивного спілкування допоміг створити у класі довірливу атмосферу та сприяв розвитку емоційної обізнаності школярів.
Часто батьки пропускають у своїх дітей перші тривожні симптоми, пов'язані з ментальним здоров'ям. Натомість вчителі у школі можуть швидше помітити зміни у поведінці дитини, оскільки бачать її у взаємодії з однолітками.
У рамках Місячника знання про ментальне здоров'я у 4 класі було проведено бесіду ,, Як побажати про себе?'' У ході спілкування діти обговорили питання: Що таке ментальне здоров'я? Що робити для ментального здоров'я? Чому важливо підтримувати ментальне здоров'я? Як перевірити своє ментальне здоров'я? Визначили та поінформували чинники, що впливають на психічне здоров'я, на створення умов для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров'я.
Класний керівник 6 класу Обложок Н.В. провела виховну годину, присвячену темі ментального здоров’я. Метою заходу було ознайомлення учнів з поняттям емоційного добробуту, розвиток навичок саморегуляції та формування доброзичливої атмосфери в класі.
Одним із ключових моментів стала вправа «Обійми», під час якої учні могли обійняти однокласника або передати знак підтримки. Це сприяло зміцненню довіри та згуртованості в колективі. Діти щиро ділилися емоціями та розповідали, як важливо відчувати тепло й підтримку одне одного.
Захід пройшов у теплій і відкритій атмосфері, залишивши приємні враження та важливі емоційні уроки.
Година спілкування «Ментальне здоров'я – шлях до гармонії» було проведено для учнів 7 класу соціально-психологічною службою спільно з класним керівником. Під час заходу учні ознайомилися з поняттям ментального здоров'я, дізналися про способи його підтримки, важливість емоційного балансу, самоусвідомлення та взаємної підтримки. Застосовувалися інтерактивні вправи, обговорення життєвих ситуацій та практичні рекомендації для збереження психологічного благополуччя.
Під час заходу учні ознайомилися з поняттям ментального здоров’я, вчилися розпізнавати та виражати емоції, розвивали навички саморегуляції та підтримки одне одного. Тренінг проходив у формі інтерактивних ігор, вправ та обговорень, що сприяло створенню довірливої атмосфери та формуванню позитивного ставлення до збереження психічного здоров’я.